V četrtek, 12. decembra 2019, smo v okviru projekta SKUM izvedli kulturni dan. Kulturna prireditev pod naslovom Mineralna voda Radenska skozi čas je potekala v dveh delih. Najprej so se nam v kongresni dvorani Hotela Radin predstavili umetniki s svojim delom, in sicer Špela Frlic, pripovedovalka, Ana Duša, pripovedovalka, Tadej Bernik, fotograf, in Izar Lunaček, stripar. Po tem uvodnem delu so omenjeni umetniki v prostorih naše šole izvedli delavnice. Vsak od njih je izvedel delavnico svojega področja. Nekaj delavnic so vodili tudi naši učitelji, in sicer delavnico strežbe, kuharstva, turizma in informatike. V delavnicah so sodelovali vsi dijaki in učitelji.
Pripovedovalka Špele Frlic je dijake seznanila s tem, kako nastajajo zgodbe o krajih in kako jih vsak oplemeniti s svojimi osebnimi izkušnjami. Znanje, ki so ga dijaki pridobili v delavnici, bodo s pridom uporabili pri zapisovanju zgodbe o kraju, katerega proučujejo v okviru projekta.
Delavnico za ustvarjanje stripov je vodil stripar Izar Lunaček. V začetku je predstavil postopek za izdelovanje stripa, ki temelji na zgodbi in likovnem ustvarjanju.
Ker v našem projektu dajemo v ospredje razvoj Radenske skozi čas, so tudi v tej delavnici dijaki ustvarjali strip na to temo. Spomnili so se zgodbe o Karlu Hennu, o bublanju in ljudskem verovanju v čarovnice. Na podlagi tega so nastale sličice, ki so jih dijaki počasi sestavljali v zgodbo. Vsak udeleženec je sprejel izziv in rezultat je bil navdušujoč. Umetnik je dijakom svetoval pri ustvarjanju, jih vodil, predvsem pa pohvalil njihov navdih in domišljijo.
Na delavnici s fotografom Tadejem Bernikom so dijaki izvedli dve nalogi. Pri prvi so si izbrali fotografijo in povedali, s čim jih je pritegnila, kaj poudarja, kaj izraža … Potem so morali posneti fotografijo predmeta ali okolice, ki izraža njih same. Sledila je analiza fotografij, ko so dijaki s strani umetnika dobivali nasvete in spoznavali teorijo fotografiranja.
V delavnici kuharstva sta bili dve skupini, ki sta jih vodila strokovna učitelja kuharstva Zdenka Mesarič in Dušan Zelko. Pripravljali so namaz z ajdovo kašo in ocvrto zelenjavo, praženec z mineralno vodo na jabolčni čežani, Radenske srčke in rezine, palačinke brez laktoze z mineralno vodo in čokolado. Analizirali so tudi kemijsko sestavo mineralne vode Radenska. Delo, ko so dijaki različnih smeri preskušali svoje kuharske sposobnosti, je potekalo v sproščenem vzdušju, bilo je poučno in hkrati zabavno.
Pod vodstvom strokovne učiteljice turizma Elvire Štumpf je potekala delavnica turizma z naslovom »S palčki na potep«. Delavnica je vsebovala predstavitev palčkov kot mitoloških bitij; njihov izgled, lastnosti in moč. Spoznali so izvirske radenske palčke. Maša, dijakinja 4. letnika, je na zelo izviren način pripravila turistični izlet palčkov po Radencih. Pri izvedbi ji je pomagala Eva, prav tako dijakinja 4. letnika. Po pripovedovanju so dijaki narisali ali izdelali vsak svojega palčka. Na izbiro so imeli različne materiale, kot so kamni, lesene palčke, barvice. Napisali so tudi kratke zgodbe in izdelali dva plakata.
Delavnica je bila zasnovana kot nova animacijska ponudba, ki bi lahko razširila ponudbo YH Radenci. Delo je potekalo v prijetnem vzdušju.
Pri delavnici iz strežbe, ki jo je vodil strokovni učitelje Peter Pertoci je bilo prisotnih 14 dijakov, ki so zelo intenzivno sodelovali in spremljali potek dogodkov. Razpravljali so o pomenu vode za življenje, sprehodili so se skozi zgodovino Radenske, ki letos obeležuje svojo 150 letnico odkritja.
Pripravili so svečano omizje za 6 oseb, v obliki treh src, z maketo vrelca vode v sredini. Prav tako so pripravili pogrinjke na osnovi menija, ki je poudarjal vodo in živila iz regionalnega izvora.
Govorili so o uporabnosti tako pripravljenega omizja in bontona – vedenja pri svečanih obrokih.
Ob zaključku delavnice so pripravili še brezalkoholni koktajl na osnovi mineralne vode.
Receptura:
3 cl jabolčne čežane
1 cl sirup grenadine
1 cl sirup bezga
1 cl limonin sok
dolijemo mineralno vodo Radensko
Tudi delavnica informatike, ki jo je vodil računalničar Dejan Petje ni zaostajala po zanimivih idejah, prijemih in brezmejnih tehnologijah.
Zadovoljni z delom so dijaki zapustili delavnice v upanju, da se takšen način dela še kdaj ponovi. Enako željo so izrazili tudi umetniki, učitelji, ki so izvajali delavnice in ostali učitelji šole, ki so se skupaj z dijaki »naučili« marsikaj novega.
Nedavni komentarji